Знання, які допоможуть розпізнати шахрайство
Шахраї намагаються виманити ваші гроші або особисту інформацію шляхом використання різних способів маніпулювання й обману.
Найчастіше шахраї зловживають вашою довірою у соціальних мережах. Також вони відправляють фішингові листи, підозрілі повідомлення, що містять посилання. Телефонують та пропонують фінансові послуги, або просять назвати особисту інформацію щодо карткових рахунків.
Ми радимо вам бути дуже обережними та не довіряти незнайомим людям, які звертаються до вас із фінансовими пропозиціями.
Завжди перевіряйте достовірність будь-яких запитів, які ви отримуєте, особливо якщо вони стосуються грошових операцій або особистих даних.
Якщо ви стали жертвою шахрайства, негайно повідомте про це поліцію. Ми рекомендуємо вам також зв’язатися з вашим банком або кредитною організацією, щоб повідомити їх про будь-які підозрілі транзакції чи запити на ваші фінансові дані.
Щоб розпізнати шахрайство і не стати його жертвою, слід запам’ятати:
- співробітники банку ніколи не вимагають назвати останні три цифри на зворотному боці картки (CVV-код), пароль від карти, термін дії, одноразовий пароль, код операції, який приходить на телефон;
- якщо вас просять перевести куди-небудь гроші для того, щоб активувати або розблокувати картку, не піддавайтеся на такі вмовляння. Співробітники фінустанови не можуть вимагати переказу грошей, а такі прохання явно вказують на шахрайство;
- дзвінок або СМС надходить з незнайомого номера, якого точно немає на офіційному сайті фінансової установи. Номер також можна знайти на зворотному боці карти.
- зберігайте всі документи, надані продавцем (фіскальні чеки, гарантійні талони, транспортні накладні), а також електронне листування;
- читайте відгуки про товар і продавця. Насторожити має наявність виключно позитивних відгуків, написаних ніби за шаблоном з невеликим проміжком часу.