Skip to content Skip to left sidebar Skip to right sidebar Skip to footer

До уваги споживачів: про повернення та обмін товару

Начебто уже давно всім відомо, що, за Законом України «Про захист прав споживачів», протягом 14 днів з моменту оформлення покупки справний товар (т. з. товар належної якості),  який з будь-яких причин не сподобався покупцю, можна повернути.

Однак на практиці повернути такий товар, якщо він без дефектів чи браку, наважуються не всі.

Основні правила, що дозволять покупцеві повернути гроші, при цьому заощадивши час та нерви.

  1. Знайдіть чек (касовий або товарний).

Згідно зі ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів», обмін товару належної якості провадиться, якщо збережено розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

Наявність чеку є підставою для обміну або повернення товару та доказом того, що саме в цьому магазині ви придбали товар.

  1. Переконайтесь, що з моменту покупки пройшло не більше 14 днів.

Та ж ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів» передбачає, що споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем. Тобто, останнім днем, коли ви можете вимагати повернути вам гроші та прийняти назад товар належної якості, буде 14-й день періоду, який почався на наступний день після покупки.

  1. Перевірте, що товар зберігся в первісному вигляді і не має слідів зносу чи пошкоджень.

Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики.

  1. Не забудьте, що існує перелік товарів, які не підлягають обміну або поверненню.

Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню) передбачено Постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 р. №172 «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів» і до нього віднесено продовольчі товари, лікарські препарати, предмети сангігієни, а також дитячі іграшки, білизну, друковані видання, ювелірні вироби та інші.

Отже, якщо придбана річ вам не підходить, у будь-якому разі ви можете:

– обміняти її на аналогічну;

– повернути її до магазину та отримати гроші;

– придбати іншу річ з перерахунком вартості (доплативши або отримавши решту);

– попросити продавця повідомити вас, коли з’явиться аналогічна річ, що буде вас влаштовувати (певного розміру, кольору тощо).

На останок слід зазначити, що навіть за відсутності проблем із продавцями для оформлення розірвання договору вас можуть попросити написати заяву на ім’я директора магазина про повернення товару.

Вдалих вам покупок!

ПОДІЛИТИСЬ: