Skip to content Skip to left sidebar Skip to right sidebar Skip to footer

В Держпродспоживслужбі провели онлайн-семінар з питань рекламування лікарських засобів

20 квітня 2021 року сектором контролю за рекламою, дотриманням антитютюнового, законодавства та пробірного контролю Головного управління  Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області проведено онлайн-семінар для рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами на тему «Особливості рекламування лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації».

Даний захід проведено з метою упередження (недопущення) порушень вимог чинного законодавства про рекламу та захисту інтересів споживачів реклами.

Під час семінару обговорено ряд важливих питань, серед яких:

– вимоги до реклами лікарських засобів, медичної   техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації;

– основні принципи та загальні вимоги до реклами;

– контроль та відповідальність за дотриманням законодавства про рекламу.

Крім цього, під час семінару учасники мали змогу отримати відповіді на запитання, які стосуються рекламного законодавства.

Нагадаємо, що про рекламу лікарських засобів йдеться у стаття 21 ЗУ «Про рекламу», відповідно до якої реклама лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації повинна містити:

– об’єктивну інформацію про лікарський засіб і здійснюватися так, щоб було зрозуміло, що наведене повідомлення є рекламою і що рекламований товар є лікарським засобом;

– вимогу про необхідність консультації з лікарем перед застосуванням лікарського засобу чи медичного виробу;

– рекомендацію щодо обов’язкового ознайомлення з інструкцією до застосування, щодо дається до лікарських засобів;

– містити текст попередження: «Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров’я», що має займати не менше 15 відсотків площі (тривалості) всієї реклами).

Реклама лікарських засобів, медичних виробів, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації не може містити посилань на терапевтичні ефекти стосовно захворювань, які не піддаються або важко піддаються лікуванню.
       У рекламі лікарських засобів, медичних виробів, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації забороняється розміщення:

– відомостей, які можуть справляти враження, що за умови вживання лікарського засобу чи застосування медичного виробу консультація з фахівцем не є необхідною;

– відомостей про те, що лікувальний ефект від вживання лікарського засобу чи застосування медичного виробу є гарантованим;

– тверджень, що сприяють можливості самостійного встановлення діагнозу для хвороб, патологічних станів людини та їх самостійного лікування з використанням медичних товарів, що рекламуються;

– посилань на лікарські засоби, медичні вироби, методи профілактики, діагностики, лікування і реабілітації як на найбільш ефективні, найбільш безпечні, виняткові щодо відсутності побічних ефектів;

– посилань на конкретні випадки вдалого застосування лікарських засобів, медичних виробів, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації;

– рекомендацій або посилань на рекомендації медичних працівників, науковців, медичних закладів та організацій щодо рекламованих товару чи послуги;

– спеціальних виявлень подяки, вдячності, листів, уривків з них із рекомендаціями, розповідями про застосування та результати дії рекламованих товару чи послуги від окремих осіб;

– інформації, що може вводити споживача в оману щодо складу, походження, ефективності, патентної захищеності лікарського засобу.

Забороняється вміщувати в рекламі лікарських засобів інформацію, яка дозволяє припустити, що лікарський засіб є харчовим, косметичним чи іншим споживчим товаром або що безпечність чи ефективність цього засобу обумовлена його природним походженням.

У рекламі товарів та методів, що не належать до лікарських засобів, медичних виробів, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації забороняється посилання на те, що ці товари мають лікувальні властивості.

 

ПОДІЛИТИСЬ: