Skip to content Skip to left sidebar Skip to right sidebar Skip to footer

Про присвоєння кадастрового номеру земельній ділянці

Кадастровий номер земельної ділянки —- індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її  державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.

 Для чого потрібен кадастровий номер та як його отримати розповідає головний юрист відділу «Галицьке бюро правової допомоги» Івано-Франківського МЦ, Ольга Гелемей.

Присвоєння кадастрового номера — обов’язкова складова процесу приватизації, оформлення прав власності, врегулювання договірних відносин, що здійснюється шляхом державної реєстрації земельної ділянки у Державному земельному кадастрі!

 Кадастровий номер присвоюється земельній ділянці незалежно від форми власності. У разі переходу права власності на земельну ділянку від однієї особи до іншої, виникнення інших, крім права власності, речових прав на земельну ділянку, зміни речових прав на земельну ділянку, інших відомостей про неї кадастровий номер не змінюється!

У разі поділу чи об’єднання земельній ділянці/земельним ділянкам  присвоюється нові кадастрові номери.

 Відповідно до статті 13 Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)» у разі якщо до 1 січня 2025 року власник невитребуваної земельної частки (паю) або його спадкоємець не оформив право власності на земельну ділянку, він вважається таким, що відмовився від одержання земельної ділянкиТому отримання кадастрового номера земельної ділянки, яка вже належить особі на підставі державного акту про право власності на землю, але в якому відсутній кадастровий номер — є необхідною умовою для реєстрації самого права власності на земельну ділянку.
           Для присвоєння кадастрового номера необхідно звернутися в Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) і передати на розгляд такий пакет документів:

 

заяву (у паперовій або електронній формі) про державну реєстрацію земельної ділянки встановленої форми;

  • оригінал документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки;

 

  • документація із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки у формі електронного документа.

 Документи надаються заявником особисто, уповноваженою ним особою або надсилається поштою цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення, а в разі подання заяви в електронній формі — надсилається засобами телекомунікаційного зв’язку.

 Важливо! Згідно з Прикінцевими та перехідними положеннями Закону України «Про Державний земельний кадастр» у разі, якщо відомості про земельні ділянки, право власності на які виникло до 2004 року, не внесені до Державного реєстру земель, їх державна реєстрація здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за заявою їх власників. Державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, протягом 14 днів з дня реєстрації заяви здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову.

На підтвердження державної реєстрації земельної ділянки заявнику безоплатно видається витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.

Нагадуємо, кожен бажаючий може отримати безоплатну правову допомогу, звернувшись до відділу «Галицьке бюро безоплатної правової допомоги» 

за адресою: вул. площа Волі,1, (1 поверх), м. Галич.

 

ПОДІЛИТИСЬ: